0

PROMO MAC 2014 – ESP (Energizing Soy Protein Isolated Powder) BUY 6 FREE 1

Assalamualaikum semua 🙂


Alhamdulillah..kita telah pun melangkah masuk ke bulan MAC 2014..Nak tahu apa promo bulan ni?
heee special tau promo bulan ni..Memang promo bulan ni sangat2 dinantikan semua orang !!

Tadaaaaa !! Promo Bulan MAC 14 ialah ESP !! HOT ITEM SEPANJANG MASA..Bayngkan kalau bukan musim promo pun ESP ni memang laku bertong-tong..Nikan pulak bila dah promo ni confirm beratus-ratus tong akan habis! Risau jugak kalau stok di warehouse habis..sebab ESP ni memang LARISSSS macam goreng pisang PANASSS..Hehehehe..

Macam yang anda tahu..ESP ni memang banyak fungsinya..Sebab tu ESP ni ada dalam kesemua cadangan set yang disediakan..




===========================================================================================

Apa itu ESP?


–> ESP adalah minuman soya yang membekalkan protien. Protien adalah makanan yang penting untuk tubuh kita.Tubuh badan kita terdiri daripada protien seperti tulang, kulit, rambut, otot, plasma, organ, antibodi, enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel. Manakala sel-sel dalam tubuh badan kita bergantung kepada protien untuk menjalankanfungsinya seperti membina sel-sel baru dan menggantikan tisu-tisu badan yang lama dan tua atau yang telah rosak.


Menarik tentang ESP adalah;


– ESP ni adalah sumber protien lengkap yang ada 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar untuk kita dapatkan daripada diet harian kita.
– ESP mengandungi kacang soya non-GMO yang semulajadi dan ia bebas dari kolestrol ia juga rendah lemak.
– ESP terbukti mampu membekalkan tenaga yang boleh bertahan berjam-jam lamanya.
– ESP bantu untuk kekalkan paras gula dalam darah.
– ESP bantu untuk kekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan pembentukan otot baru,
– ESP tiada perasa tiruan, pengawet dan pewarna.
– ESP mengandungi lemak yang sangat sedikit iaitu 1gm dan tiada laktosa dimana kadar untuk hadam adalah sangat tinggi.





Disebabkan itu, badan kita sangat memerlukan PROTIEN. Sebabnya MAKANAN UTAMA bagi SEL ialah PROTIEN. Sel yang sihat dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat.


Khasiat ESP adalah;


1. Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 


2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.


3. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki – genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.


4. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.


5. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.


6. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.


7. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

==========================================================================================================================================================================================




Banyakkan kelebihan ESP ni?? Sudahla bulan ni bulan promo ESP..Apakata anda dapatkan 1 canister untuk diri anda..Belum cuba belum tahu tau..Dah cuba mesti rasa nak lagi 🙂

Sebarang pertanyaan boleh direct hubungi Eyda k ?

SID 892528
SMS/WHATSAPP 01112909545





Advertisements
0

Khasiat Soya ESP



ESP (Soy Protein Isolate Powder Shaklee) sangat-sangat disukai oleh pelanggan Shaklee yang telah merasai keberkesanannya dan merupakan produk GORENG PISANG PANAS Shaklee.


ESP telah membantu ramai pengguna Shaklee diseluruh dunia dalam meningkatkan kesihatan tubuh badan dan memperlengkapkan 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Kesan terbaik yang dirasai yang membuatkan para pengguna jatuh cinta dengan ESP Shaklee ini ialah:



1. ESP menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana 
ESP Shaklee berfungsi sebagai sumber bekalan tenaga yang konsisten

2. Protein susu soya mengurangkan kolestrol 

3. Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian
dan soya isoflavones.

4. Sangat membantu dalam meningkatkan pengeluaran susu ibu

5. Antara manfaat 9 asid amino ialah dapat mencantikkan, menghaluskan dan
meremajakan kulit 

6. Mengurangkan gejalan menopous

7. Mengekalkan ketumpatan tulang

8. Menjaga kesihatan jantung

9. Bermanfaat dalam membantu melambatkan pertumbuhan pelbagai jenis kanser

10. Khasiat soya membantu menghentikan sel-sel lemak daripada bertambah

11. Khasiat soya ESP Shaklee juga rendah kalori dan membantu mengurangkan berat 
badan

12. Mengurangkan tekanan darah tinggi.

13. Asid amino dalam susu soya akan menukarkan makanan menjadi tenaga dengan 
lebih efektif.

14. Mengawal kestabilan hormon terutamanya melambatkan menopous.




Jangan ambil mudah keperluan protein harian anda. Keperluan protein bertambah apabila anda mengandung dan menyusukan manakala faktor usia yang semakin bertambah menyebabkan kandungan protien dalam tubuh akan berkurangan.




Kesan kekurangan Protein

1. Metabolisma badan menjadi rendah dan berat badan mudah naik
2. Kadar penyerapan kalsium dan pemuliharaan kalsium tulang terjejas. Kekuatan tulang 
berkurangan.
3. Mood yang berubah – tidak ceria dan hati tidak tenang
4. Kekurangan protein menyebabkan gula dalam darah tidak stabil
5. Menyebabkan penyakit Marasmus – kadar perkembangan fizikal seseorang terbantut
Oleh sebab itu, ibu-ibu mengandung dan menyusu memerlukan protein yang cukup
untuk perkembangan fizikal dan mental anak yang sihat.
6. Menyebabkan penyakit Kwasyiokor – bendalir tisu berkumpul dalam badan menyebabkan
penghidap mengalami perut buncit dan cirit-birit dan kehilangan selera makan



Sebagai pengguna yang bijak, kita harus memilih produk kesihatan yang terbaik dan selamat agar kita mempunyai tubuh badan yang sihat dan hidup yang ceria demi ahli keluarga tersayang selain tidak memberikan kesan mudarat dalam jangka masa panjang. Tambahan bagi yang ibu yang mengandung dan menyusukan perlu berhati-hati dalam memilih sumber makanan dan supplement yang selamat dan tidak menjejaskan kandungan dan anak. Apa yang dimakan akan disalurkan kepada anak kita.




Kenapa ESP Shaklee Jadi Pilihan dan ‘Hot Product’


1.Protein Soya ESP Shaklee berkualiti tinggi dan berkesan serta selamat untuk pengguna


2. Protein soya ESP Shaklee adalah berasaskan soya bukan-GMO berkualiti tinggi 
dengan semua asid amino termasuk 9 asid amino penting yang diperlukan tetapi tidak 
dapat dihasilkan oleh tubuh.


3. Protein soya bukan-GMO ESP Shaklee dihasilakn di bawah Identiti Perservation 
Program (IPP) di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses
menanam hinggalah saat pemprosesannya.


4. ESP Shaklee rendah lemak, bebas laktosa dan kolestrol


5. Protein Soya Shaklee ditanam secara organik, bebas gluten bebas yis, laktosa bebas 
dan tidak mengandungi tiruan, perisa, pemanis, warna atau pengawet.


6. Shaklee Protein Soya mengandungi SEMUA sembilan asid amino, yang di PERLUkan 
setiap hari supaya sel-sel tubuh dapat berfungsi dengan betul, dan tubuh dapat 
membuat hormon, jus penghadaman, enzim, sel-sel yang sihat baru serta antibodi.


7. ESP Shaklee telah ditambah kalsium jadi ia tidak berasid. Kebanyakkan soya bersifat 
asidik


8. Soya Shaklee dibasuh dengan menggunakan air bukan dicuci dengan alkohol,
jadi soya shaklee mempunyai isoflavon aktif.


9. Shaklee membuang “anti-tyrosine, anti-growth” dari soya.


10. Susu soya Shaklee adalah mentah tidak dimasak, jadi mengandungi enzim aktif, dan 
asid aminonya tidak terubah oleh haba.


11. Imbangan jumlah asid amino susu soya Shaklee adalah betul.






ESP (Soy Protein Isolate Powder) Shaklee menyediakan 30 hidangan dan setiap 
hidangan mengandungi:


• 14 gram protein soya
• 500 mg kalsium
• 30 + mg isoflavon aktif
• 0 mg kolesterol
• Kurang daripada 1 gm lemak
• 110 kalori
• Gylcemic rendah (sesuai untuk pesakit kencing manis)
• Bebas laktosa
• Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna.


INFO & ORDER :
Shaklee Independent Distributor
ID 892528
Sms/whatsapp 01112909545
Mummy Healthy Vita Store
0

< CADANGAN > Variasi resipi cara bancuh ESP

Assalamualaikum semua..petang ni Eyda nak kongsikan cara campuran minuman dengan ESP..Kalau macam Eyda,sangat suka ESP + NESTLE BLISS (strawberry / blueberry) .Subhanallah sangat sedap tau..Nanti u all boleh cuba okey.Yang pasti,anda tak boleh mix kan ESP dengan air panas tau sebab nanti kandungan protein di dalam ESP akan hilang 🙂
Memandangkan ESP ni  one of our best seller.. maka dibawah ni disenaraikan cadangan beberapa contoh resipi cara bancuh yg anda boleh cuba..
  1. ESP + Air suam 
  2. ESP+ Fresh Milk (sama ada susu kotak atau susu tepung) 
  3. ESP + Fresh Milk + kurma (rendam kurma dalam susu..after few hours..blend/shake it and mix with 1 sudu ESP) 
  4. ESP + Susu Anmum 
  5. ESP + Performance Drink Shaklee + MealShake Shaklee 
  6. ESP + Nesvita 3in1 
  7. ESP + jus twister tropicana 
  8. ESP + Ribena 
  9. ESP + any fruit juice ( tembikai, epal, lobak putih,peria,pegaga) 
  10. ESP + Milo/Horlicks 
  11. ESP + sirap bandung 
  12. ESP + fresh milk + 1sudu madu + 1sudu oat + 1sudu serbuk koko (blend) *boleh mix setengah sudu kecikserbuk Shaklee fiber (jika ada) 
  13. ESP + KOKO + OAT 
  14. ESP + Milo/Serbuk Coklat Cadbury + SUSU HL 
  15. ESP + kurma + oat+ susu tepung + madu + air msk (blend) 
  16. ESP + kurma + kismis + badam + fresh milk <<<<– blend 
  17. ESP + meal shakes + MILO<<<<— sejukkan SEDAP. 
  18. ESP + Nestle Bliss (sejuk2 dari peti ais) 
  19. ESP + Kurma + nestum (bukan 3 in 1) + mealshakes + susu tepung <– blend, pastu letak ketul ais, sedap n kenyang 
  20. ESP + kurma + badam + avocado + ais(blend sekali) –>hasil? sgt mengujakan!! 

Dan ini pula resipi smoothies

Bahan2:

  • Segelas fresh milk 
  • 1-2sudu besar natural plain yogurt 
  • fresh fruits (saya guna banana pagi ni… potong kecik2.. then frozenkan sebentar) 
  • Suplemen (sy add sesudu ESP, sesudu Mealshake dan sepeket Collagen powder.. sbb tu resipi namanya awet muda kekal langsing.. haha) 
  • 1 sudu kecik madu 
  • Serbuk koko (optional) 

Cara2 : Blend semua bahan2 di atas ….kemudian apa lagi.. minummmm


Wahh..bestkan??Banyak sangat cara nak menikmati ESP..Tapi bagi eyda,eyda paling suka NESTLE BLISS + ESP @ HORLICKS SEJUK + ESP..sangat sedap!!Dan semestinya kenyang sentiasa 🙂

Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID – 892528
Email: mummyhealthyvitastore@gmail.com 
SMS/Whatsapp: 0136950675