0

Vivix & Diabetes (Kencing Manis)

Assalamualaikum…

Harini entry tentang Vivix & Diabetes

image

Diabetes adalah salah satu penyakit yang banyak dihadapi oleh rakyat Malaysia.

Sempena bulan promo VIVIX ni jom kita lihat bagaimana Vivix & Resveratrol berfungsi sebagai penawar Diabetes.

Q: BAGAIMANA VIVIX DAN RESVERATROL BERFUNGSI SEBAGAI PENAWAR DIABETES?

Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:

✔Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.

✔Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

✔Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.

Jom kita tengok hasil terbaik mereka yang telah mencuba..

 

image

Testimoni 1

image

Ingin tahu lebih lanjut tentang Vivix? Boleh hubungi Eyda ye 🙂

Promosi terhebat sepanjang Julai 2014!

Memang sangat berbaloi. Nak dapatkan 1 atau 2 botol pun boleh.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya sekarang!!

Eyda Sukiman
Sid 892528
01112909545
Mummy Healthy Vita Store

Advertisements
0

Cadangan Supplement Untuk Masalah Kencing Manis (Diabetic)

Assalamualaikum semua ..selamat pagi 🙂 Harini entry tentang penyakit kencing manis atau diabetes .


Penyakit kencing manis atau juga dikenali sebagai diabetes adalah dikategorkan sebagai IBU kepada segala penyakit. Ianya adalah merupakan penyakit kronik yang boleh menyebabkan masalah serangan jantung, kegagalan buah pinggang, strok, buta, kerosakan saraf dan gangrene kaki.

Penjagaan pesakit diabetes dalam program diabetes Shaklee sama sekali tidak bertujuan untuk menyembuhkan sakit diabetes ini sebaliknya mengawal kandungan gula dalam darah, sekaligus mengawal diabetes dari menjadi lebih teruk.

Penyakit kencing manis semakin menular di kalangan ramai orang tetapi ramai yang tidak sedar mereka mempunyai risiko yang tinggi untuk mendapatkannya. Menurut Persatuan Diabetes Malaysia, sebanyak 1.2 juta rakyat Malaysia menghidapi penyakit kencing manis. 

Penyakit kencing manis membawa kepada :

  • Penyakit Jantung
  • Penyakit Buah Pinggang
  • Luka Lambat Sembuh
  • Hilang Fungsi Saraf


Tanda-Tanda Awal Diabetes:

1. Kerap berasa dahaga
2. Kerap membuang air kecil terutamanya ditengah malam
3. Mempunyai penglihatan yang kabur
4. Keletihan melampau tanpa sebab yang diketahui
5. Berat badan berlebihan
6. Kerap berasa lapar
7. Kerengsaan kulit



Antara Tanda-Tanda Kencing Manis :

  • Sering Dahaga
  • Sering Lapar
  • Kerap Membuang Air Kecil
  • Lemah Badan
  • Penurunan Berat Badan Yang Cepat
  • Penglihatan Semakin Kabur
  • Pening Kepala
  • Luka Lambat Sembuh
  • Masalah Seksual
  • Jangkitan Vagina

Ini merupakan pilihan set vitamin untuk penyakit diabetes yang membantu pesakit diabetes berasa lebih sihat dan kadar diabetes melitus menurun.

PILIHAN 1

  • ESP
  • VITA-LEA
  • GLA COMPLEX
  • VITA-C
  • ZINC COMPLEX
  • ALFALFA COMPLEX
  • B-COMPLEX
1) ESP 

– Bantu kekal paras gula normal dalam darah dan pembaikan luka


2) VITA-LEA

mengandungi imbangan vitamin dan mineral yang lengkap.

3) GLA COMPLEX

– membawa kesan positif pada diabetes neuropathy


4) VITA-C 

– Mengukuhkan kapilari dan salur darah


5) ZINC COMPLEX

– Membantu tubuh menghasilkan insulin dan pemulihan luka dengan cepat


6) ALFALFA COMPLEX

– Kromium (GTF), membantu stabilkan gula dalam darah


7) B-COMPLEX

tukar gula kepada tenaga dan membebaskan tenaga.



PILIHAN 2





1) VIVIX

– Menstabilkan gula dalam darah. Terdapat potensi yang besar bagi menormalkan tahap gula dalam darah anda dan itu adalah berita besar untuk berjuta-juta rakyat Malaysia yang mengalami wabak penyakit kencing manis baru-baru ini. Jika anda berumur lebih 50 tahun, anda mungkin jatuh ke dalam zon kelabu yang dikenali sebagai pra-diabetes. Ertinya, walaupun anda tidak menunjukkan tanda-tanda masalah gula dalam darah mereka boleh hanya sekitar sudut.


– Polyphenols dalam Vivix mencegah degenerasi sel pankreas mengurangkan risiko penyakit kencing manis

Pilihan set kencing manis ini bergantung kepada anda 🙂 Boleh pilih mengikut kesesuaian bajet anda.Namun sekiranya anda mempunyai bajet yang lebih tak salah jika anda memilih VIVIX kerana kandungan dalam sebotol VIVIX mampu memberi banyak manfaat dan khasiat kepada anda 🙂


Untuk order dan info lebih lanjut boleh hubungi eyda di :

INFO & ORDER : 
Shaklee Independent Distributor
ID 892528
Sms/whatsapp 01112909545
0

< TESTIMONI > VIVIX MENGURANGKAN PARAS DIABETES UMMI & MERAWAT SAKIT ABAH

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..Harini 23 MEI ..so masih lagi berbaki 8 hari untuk promosi VIVIX BELI 6 PERCUMA 1 DAN PERCUMA KEAHLIAN SEUMUR HIDUP.

Disini eyda sertakan testimoni-testimoni customer yang pernah beli VIVIX untuk parents mereka 🙂

>>TESTIMONI 1<<

“Testimoni abah sendiri….

sejarah sakit abah 2012 tidak boleh dikenang…tiba2 je abah jatuh sakit..sakit yg boleh membawa maut…

Darah tinggi yg melampau membawa ke serangan Jantung dan pendarahan dlm kepala…berkampung di hospital Klang hampir sebulan…di PPUM 2 minggu..darah beku merebak ke sebelah kanan kepala hingga abah strok sebelah kiri badan dan yg pling kami tak mahu ingat abah lupa siapa yg ada disekelilingnya….sebak pulak…

Kalau nak cerita mmg panjang…tapi kini dah 3 botol Vivix abah consume…kesihatan abah makin pulih…Alhamdulillah…dulu siapa jangka abah boleh berjalan kembali, bawa motor keliling kampung, pergi masjid…pergi ke pasar..

Memang syukur sangat2…dapatkan vivix sempena bulan promosi…harga Meletop utk customer saya..”

-PUAN Asnie FaisIzzull –
(https://www.facebook.com/asnie.faisizzull?hc_location=stream)

>>TESTIMONI 2<<
“ni umi saya. umur umi saya 55 tahun [lahir tahun 1958]


bermula VIVIX mac 2013. masa tu bacaan diebetes 29. huuuuuuu….seriau. takut kene inject insulin sendiri.

jadi, umi KONSISTEN VIVIX + ubat hospital

kalau ada sakit, ubat hospital jgn tinggal ye. shaklee sebagai pembantu, jangan 100% bergantung.
minggu lepas, umi cek darah, dah jadi 11. Alhamdulillah. dah lama x turun serendah tu. syukur

semalam umi call saya. g repair basikal. nk naik basikal pusing2 kampung. sekarang pinjam basikal makcik.

tergelak saya. dah berpuluh tahun x naik basikal. sebab pening. tp sekarang dah x pening umi cakap. baru sebulan ambik vivix.

sungguh saya terpesona

hubungi pengedar masing masing ye =]”

-PUAN NINI KOPIAH KAIT-
(https://www.facebook.com/nininisrin.shop?hc_location=stream)




Mereka telah merasai keberkesannya..anda pula bila?Jom hadiahkan VIVIX untuk ibu bapa kita 🙂
Kesihatan mereka lebih tinggi nilainya jika dibandingkan dengan wang yang dikeluarkan 🙂 betul tak?So jom kita spentkan sedikit wang kita untuk kedua ibu bapa kita..tak rugi pun 😀

INFO & ORDER :
ID 892528
Sms/whatsapp 0136950675


0

APA ITU VIVIX & KHASIAT YANG TERKANDUNG

VIVIX..Apa itu VIVIX??

VIVIX merupakan campuran unik Botani Polygonum Cuspidatum,Anggur Muscadine,Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan Polifenol iaitu mengandungi antioksidan dan sel anti-penuaan.

Polygonum Cuspidatum 
– Melambatkan proses penuaan
– Merendahkan paras kolestrol
– Merendahkan tekanan darah
– Mengurangkan berat badan (mengandungi resveratrol)

Anggur Muscadine
– Mempunyai ciri-ciri anti virus dan anti bakteria

Purple Carrot
– Mengurangkan Diabetes
– Mengurangkan Risiko Penyakit Koronari Jantung

Elderberi Eropah
– Mengubati flu
– Influenza B
– Mempunyai ciri Antioksidan yang kuat seta mngukuhkan sistem imun.

VIVIX mempunyai 1001 khasiat.Sememangnya amatlah sesuai kepada sesiapa yang ingin menjaga kesihatan optimum..Terutamanya kepada golongan berumur.Jom dapatkan VIVIX dengan harga promosi..BELI 6 PERCUMA 1.. + PERCUMA KEAHLIAN 🙂

INFO & ORDER :
FB – Eyda Sukiman
PAGES – Mummy Healthy Vita Store
ID 892528
Sms/whatsapp 0136950675